Košice 23. júna (TASR) – Kvalitné potravinárske produkty majú od začiatku júna tohto roka svoje miesto už aj na internetových sociálnych sieťach.
Ako v piatok pred novinármi povedala generálna riaditeľka sekcie potravinárstva a obchodu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR Zuzana Nouzovská, zriadením facebookovej stránky Značka kvality SK chce MPRV rozšíriť svoje aktivity na podporu slovenských potravín, nadviazať užší kontakt s komunitou, ktorú zaujímajú dobré potraviny.
"Značka kvality má spotrebiteľovi uľahčiť identifikáciu slovenských potravín. Nie je to však značka, ktorá má označiť iba kvalitu, ale dnes už je to aj značka pôvodu," dodala Nouzovská.
Zdôraznila, že touto značkou môžu byť označené len slovenské potraviny, ktoré spĺňajú isté podmienky. Musia byť vyrobené na Slovensku, dodržiavať legislatívne a hygienické normy a predpisy a musia mať minimálne 75 percent surovín slovenského pôvodu. Výrobca získava na konkrétny produkt túto značku na obdobie troch rokov, pričom minimálne raz ročne sa vykoná kontrola výrobku.
"Ich kvalitu a bezpečnosť posudzuje Štátna veterinárna a potravinová správa SR. Každý výrobok, ktorý dostane túto značku, musí aspoň v jednom znaku vykazovať nadštandardné vlastnosti, ktoré zvyšujú jeho funkčnosť a pridanú hodnotu," podčiarkla ďalej Nouzovská. Národný program Značka kvality SK funguje na Slovensku od roku 2004.
Stránka na Facebooku bude prinášať aktuálne príspevky, fotografie, videá a ankety, ktoré bude kombinovať s profesionálnymi názormi rezortných i externých odborníkov. "Je nám úplne jasné, že marketingová podpora tejto značky môže priniesť pre producentov kvalitných potravín niečo navyše a že poznateľnosť tejto značky by mala byť vyššia," doplnila Nouzovská.
0